TEMA 2


 TEMA 2


QÜESTIONARI:

1. DEFINICIÓ DE LLENGUATGE AUDIOVISUAL
El llenguatge audiovisual es un llenguatge universal creat al llarg de la historia del mitjans audiovisuals,del cinema i despres de la televisio. Es un llenguatge ple de convencions, a les quals els espectadorshem assignat una serie de significats.
 
2. QUÈ ENTENEM PER MUNTATGE EN EL MÓN AUDIOVISUAL?
Es el muntatge per el fet de tallar i engaxar els diferents fragments de4l mate4rial rodat per donar a la pel·licula la seva forma definitiva amb la finalitat de dotar les imatges de continüitat discursiva. No obstant es una operacuio que ha de estar present en la ment dels autors si volen que la produccio siga bona
 
3.EXPLICA L'EFECTE KULESHOV
Es la contemplació d'una cinta no és un cas d'estímul-resposta, sinó que l'espectador és un participant actiu en el procés de creació de significats. L'audiència projecta les seves pròpies emocions a la cara de l'actor basant-se en cànons de representació d'expressió facial.
 
4.QUÉ ÉS LA CONTINUITAT EN EL CINEMA? CITA EL ELEMENTS QUE LA CONFORMEN?QUÉ ÉS EL RACCORD?
La continüitat es la funcio que interrelaciona espacial i temporalment un pla amb el següent.Els elements que haurem de respectar són: la llum, el decorat, l’atrezzo, el vestuari, l’actor...
El raccord es la continuïtat narrativa i s'ha d'aconseguir en diversos aspectes com diferents plsns amb els que aconseguim la il·lusió de crear una seqüència amb un missatge únic.
 
5.LES TRANSICIONS, QUAN ES FA ÚS DE ELLES?
Les transicions s'han anat creant amb el pas del temps i són codis que es respecten ja que l'espectador està acostumat a ells. Aquestes transicions són grans ajudes a l'hora de crear missatges i continuïtat en el vídeo i el còmic. El pas d'una escena o presa a una altra ha de ser el més natural possible sense massa efectes. Un altre cas completament diferent es dóna quan, amb la càmera fixa, una part que ha decidit tallar no li ha eixit bé. Encara que estiguem molt acostumats, si que convé realitzar algun tipus de fos, fins i tot inserir algun altre enregistrament, per a no veure aquests salts fantasmagòrics entre tall i tall.
                                                                   
6.QUÉ ÉS LA EL•LIPSI? TIPUS.
Amb l'el·lipsi aconseguim que, l'espectador no trobe a faltar res, per la qual cosa la continuïtat narrativa no es trenca i estalviem en esforços.
Les el·lipsis poden ser:
 
Inherent: elimina espais i temps de contingut feble i innecessari per a l'acció. Escurça el metratge i se sol aconseguir amb plans curts que requereixen de menys decorats.
 
Expressiva: quan l'el·lipsi és en sí el missatge.  
 
Estructural: l'el·lipsi crea misteri i suspens. 
 
De contingut: quan s'elimina per censura o autocensura una escena. 
 
7.CAMP I FORA DE CAMP.
El camp és el que veiem dins del pla.
Fora de camp es el que suposem que està ací, però que el pla no mostra, és un tipus d'el·lipsi, en aquest cas visual, perque s'omet alguna cosa que l'espectador dóna per fet que està ací.
 
8. TÈCNIQUES BÀSIQUES DE REALITZACIÓ AUDIOVISUAL
TIPUS I EXEMPLES.
 Hi han 4 tipus de tecniques basiques i de realitzacio audiovisual:
Pla a pla
La suma de diferents plans així com les transicions que els uneixen, seran els que conformaran en el moment del muntatge la seqüència final.
 
Pla seqüència
Pla i seqüència són el mateix, la idea és que durant tota la seqüència no hi ha cap tall i per tant, el seguiment de l'acció es fa a través de moviments de càmera, entrada i sortida d'actors.
El pla seqüència suposa una enorme dificultat, el treball complicat consisteix en sincronitzar tots els elements que intervenen en dita seqüència.
La continuïtat de l'acció està assegurada i els resultats solen ser més
espectaculars.
 
Pla film
La idea és que tota la pel·lícula estigui gravada sense cap tall, tot en una única seqüència que alhora és un únic pla.
Aquest tipus de gravació es pot donar en pel·lícules basades en obres de teatre on hi ha un únic escenari i el moviment d'actors no és massa significatiu.

Pla màster
És molt semblant al pla film, amb la diferència que, malgrat la filmació s'intenta fer en un sol pla, es tenen en compte possibles insercions futures, durant el procés de muntatge, per aconseguir major espectacularitat o dinamisme.

ACTIVITAT 1: TRANSICIONS AMB CÀMERA
 



Comentarios

Entradas populares de este blog